Získat a udržet si loajální zákazníky je v dnešní době, kdy všichni pečlivě sledují své výdaje, zásadní. Mnoho příležitostí nabízí v této souvislosti e-mailový marketing.
- Propaguje zákaznický klub. Klub loajálních zákazníků, založený na e-mailové komunikaci, může vašim nejlepším zákazníkům nabídnou vše od exkluzivních nabídek po odměny za nákupy v určitých hodnotách. Odměňováním příjemců e-mailů, kteří se aktivně zapojují do vaší činnosti, prohloubíte své vztahy.
- Propagujte výhodné nabídky a slevy. Kdo by neměl rád větu: „Kupte jednu věc a dostanete druhou zdarma“? Příjemci vašich e-mailů mají rádi vaši firmu a věří v hodnoty, které nabízíte. Chtějí však také výhodnou cenu. Získejte si jejich důvěru tím, že nabídnete poděkování například ve formě slevy nebo dárku.
- Propagujte vzdělávání a školení. Příjemci vašich e-mailů vám věří natolik, že souhlasili s tím, že jim můžete posílat své zprávy. Dejte jim proto na oplátku něco, co vás nebude nic stát – znalosti. Sdílením článků a výukových materiálů se můžete prezentovat jako odborníci a spojit se s nimi na smysluplnější úrovni.
- Žádejte o zpětnou vazbu. Sociální média nám dokazují, že zákazníci rádi zveřejňují své názory. E-maily s žádostmi o zpětnou vazbu proto představují dobrou příležitost, jak získat hodnotné názory na vaše produkty nenákladnou cestou. Dáte tak zákazníkům najevo, že si vážíte jejich názorů, což opět posílí vaše vztahy.
- Vždy uvažujte o příjemcích na prvním místě. E-mailový marketing je především záležitostí těch, kterým své zprávy posíláte. Jde o to, co chtějí a jak to chtějí. Loajalitu své zákaznické základny proto posílíte, budete-li k nim přistupovat individuálně. Važte si jedinečného způsobu komunikace, obsahu, frekvence zpráv a preferencí z hlediska kanálů u každého příjemce. Dodávejte časově řízený a relevantní obsah, který zlepší kvalitu jejich životů.
-kk-