Zacházejte s médii jako s nejlepšími zákazníky

Podnikatelé se v současné ekonomické situace snaží najít způsob, jak využít jedné z nejefektivnějších marketingových taktik - public relations. Článek proto radí: zjistěte, co můžete udělat pro média a média vám vaši laskavost vrátí.

Nejlepší strategie spočívá v tom, vybudovat si osobní vztahy s klíčovými představiteli médií. Začněte proto tím, že si určíte média, která nejvíce ovlivňují vaše zákazníky. Komunikujte s novináři, vydavateli a producenty stejně jako s nejlepšími zákazníky - nejdříve zjistěte, co od vás potřebují a jak jim nemůžete pomoci. Pro novináře není nic horšího než zprávy takříkajíc mimo mísu.

Pečlivě vybírejte nástroje, jejichž prostřednictvím budete média oslovovat. U tiskových zpráv platí, že by měly mít titulky předávající jasnou informaci a první věta musí dokázat celý text prodat. Nikdy neposílejte soubor různých zpráv v naději, že získáte větší pozornost.

Skutečná práce začíná až ve chvíli, kdy sestavíte interní seznam zástupců médií a rozešlete své materiály. Stěžejní je navázat. Ujistěte se, zda zprávy došly a jsou pro média zajímavé. Nenechte se odradit počátečním neúspěchem. Jakmile odhalíte, co přesně chtějí, můžete se stát velmi cenný zdrojem informací.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com