Každá firma má svou reputaci. Každý, s kým se setkáváte si dělá obrázek o vaší firmě, i když s vámi dosud nespolupracoval. Výzvou je proto řídit reputaci tak, aby byla co nejpozitivnější – to vytváří vaši značku. Značka má několik strategických funkcí, mezi které patří především odlišení od konkurence, zapsání od myslí zákazníků, konzistentní přístup k marketingu, důvěryhodnost, emocionální působení nebo budování loajality. Nejde jen o to, co děláte, ale o to, co děláte jinak než ostatní.
Značka je pro zákazníka příslibem určité hodnoty. Aby mohla být úspěšná, musíte se soustředit na hodnotu, kterou nabízíte. Děláte svou práci včas? Předvídáte a řešíte problémy dříve, než se stanou krizí? Šetříte svým klientům peníze a bolest hlavy? Plníte projekty v rámci vymezených rozpočtů?
Budování značky spojuje zákaznický servis, propagaci prodeje, public relations, přímou reklamu, newslettery, slevy, sponzorování, slovní i jiné komunikační taktiky, které prezentují jednotnou tvář vaší firmy a jejích služeb. Značka integruje marketing kolem jedné klíčové myšlenky a vize. Výsledkem je pak jednodušší prodej díky jednotným a silným sdělením.
- Relevance na daném trhnu. Značka musí zastupovat něco, co má smysl pro cílový trh. Reprezentuje celkovou zkušenost obchodování s vámi.
- Konzistentní chování. Zákazníci se musejí spoléhat na to, že vaše značka nabídne vždy stejnou zkušenost. Jedině pak mohou být vůči vám loajální.
- Budování vztahů. Značka není jen logo nebo reklamní strategie. Síla každé značky se skrývá ve vztahu firmy se zákazníky. Čím silnější tento vztah je, tím lepší obchody a reference lze očekávat.
- Vracení loajality zákazníků. Zkouškou každé značky je síla loajality, kterou generuje. Pokud máte se zákazníky silný vztah, máte i silnou značku a silný byznys.
- Reputace k nezaplacení. Mít dobrou reputaci je jediná cesta, jak být i úspěšný. Reputace funguje jako váš nejsilnější marketingový nástroj v komunikaci se zákazníky a cílovými trhy celkově.
-kk-