1. Chyba ve jméně klienta
Podle blogu společnosti HubSpot je jakákoli chyba v přepisu jména klienta včetně použití jiného jména (např. při přeposílání e-mailu) velmi nepříjemným signálem vůči adresátovi.
2. Chyba ve vašich údajích
Chyba ve vašem jméně, telefonním čísle či dalších kontaktech, na které se mohou adresáti vašeho e-mailu obracet, svědčí o nedostatku profesionality.
3. Špatné datum
Zvláště při přeposílání e-mailů si zkontrolujte data a časy.
4. E-mail zaslaný na nevhodnou adresu
Pokud si nedáte tu práci, abyste našli veřejně dostupný kontakt na člověka, kterému váš e-mail náleží, nemůžete čekat, že špatně zvolený adresát danému člověku váš e-mail přepošle.
5. Nepoužívání odstavců
Odstavce rozdělují segmenty, myšlenky a body. Vizuálně nám pomáhají se v textu vyznat. Nikdo nechce číst jeden dlouhý blok textu.
6. Příliš mnoho informací
E-mail musí být krátký, úderný, a v žádném případě nesmí klienta zahltit přílišným množstvím informací.
7. Absence výzvy k akci
Z e-mailu by mělo být jasné, co po příjemci chcete – odepsat vám, podívat se na web, zaregistrovat se? Tato výzva musí být v e-mailu jasně formulována.
8. Nefungující odkazy
Nefunkční odkazy opět svědčí o absenci smyslu pro detail a o neprofesionalitě.
9. Očividné kopírování
Pokud části textu kopírujete (např. z webu dané společnosti) a je to poznat (např. tím, že necháte původní formátování, které je jiné než zbytek e-mailu), moc na klienta nezapůsobíte.
10. Gramatické chyby
Chyby v gramatice a pravopise by se v obchodním e-mailu rozhodně neměly vyskytovat.
-mm-