Chyby v designu webových stránek mohou mít výrazně negativní dopad na rozvoj elektronického byznysu. V nejlepším případě návštěvníky jen rozladí, v horším případě odradí navždy. Článek shrnuje dvanáct nejčastějších chyb, kterým je třeba se vyhnout.
- Nedostatečné zaostření. Stránka by neměla nechat návštěvníka dlouze přemýšlet, o čem vlastně je. Ujistěte se, že vaše domovská stránka výslovně informuje, co nabízíte, a motivuje k dalšímu procházení stránek.
- Příliš mnoho textu. Dlouhý text nevadí, je však třeba členit jej na kratší odstavce a prokládat mezititulky, odrážkami, fotografiemi či dalšími grafickými prvky.
- Špatná čitelnost. Nepoužívejte tmavé písmo na tmavém pokladu, světlé písmo na světlém podkladu nebo příliš malá písmenka. Používejte zdravý rozum.
- „Hluk“ a nepořádek. I když máte jinak skvělé stránky, spolehlivě odradíte návštěvníky, když je budete nutit procházet dlouhými propagačními nabídkami, animacemi apod.
- Dotěrná reklama. Spíše než na obtěžující reklamu spoléhejte na poskytování informací a řešení. Celostránková vyskakovací okna například rozčílí téměř každého.
- Problémy s navigací. Zamyslete se, jak je pro návštěvníky vašich stránek složité jimi procházet a orientovat se.
- Nevhodné fotografie a grafické prvky. Fotografie a grafické prvky dokážou pozitivně podpořit vzhled stránek. Nepoužívejte však grafiku, která se příliš dlouho načítá nebo zobrazuje věci, které nejsou pro návštěvníky relevantní.
- Staré informace. Nic nevypadá na webových stránkách méně profesionálně než zastaralé informace.
- Příliš mnoho kliknutí. Pamatujte, že návštěvník vašeho webu je netrpělivý. Nenuťte jej proto k velkému počtu prokliknutí, než se dostane k hledané informaci.
- Chybějící kontaktní informace. Nabídněte návštěvníkům více možností kontaktování vaší společnosti než prostřednictvím internetu. Nezapomeňte hlavně na telefonní čísla.
- Frustrující formuláře. Většina on-line formulářů je příliš dlouhá. Zbavte se proto políček, která nejsou nutná.
- Chybějící politika ochrany osobních informací. Pokud žádáte návštěvníky svých stránek o osobní údaje, ujistěte je, že poslouží jen vaší potřebě.
-kk-