Objem obchodování přes Internet narůstá a podnikatelské subjekty by se proto měly učit, jak přilákat ke svým stránkám nejen nové návštěvníky, ale hlavně kvalifikované a platící zákazníky. Marketing na bázi internetových vyhledávačů již potvrdil, že může velmi výrazně a efektivně navyšovat prodej produktů nabízených on-line cestou. Ne každý je však schopen zvládnout takovou marketingovou kampaň, a proto článek specifikuje nejčastější chyby search engine marketingu.
- Chybějící marketingová strategie pro využití vyhledávačů.
- Nevyužívání klíčových slov (neschopnost přemýšlet jako uživatel vyhledávače).
- Vymezení očekávané výkonnosti v nedostatečném předstihu.
- Nedostatečné testování.
- Nevyužití trasování.
- Chybějící snaha o omezení prekvalifikačního cyklu.
- Ignorování skutečnosti, že první místo, které najdete není vždy nejvhodnější.
- Stanovení univerzální maximální nabídky.
- Stanovení nesprávně odpovídajících typů slov.
- Neschopnost uvědomit si důležitost zacílení reklamy na dny, kdy zákazníci nejčastěji přicházejí.
- Očekávání, že vyhledávač zajistí uzavírání obchodů.
- Zapomínání na další, méně známé vyhledávače.
- Upřednostňování principů optimalizace vyhledávačů nad zkušenostmi zákazníků.
- Nepovažování nejvýše postavených stránek za konkurenci.
-kk-