Při hodnocení sociálního marketingu je dobré podívat se na všechny stavební kameny pohromadě a zhodnotit, jak do sebe zapadají. Vždy kombinujeme vlastní, získané a placené prostředky k tomu, abychom vytvořili bezchybný spotřebitelský zážitek. Co se tedy zrovna na Facebooku může pokazit a jak to „opravit“?
1. Nevyvážená strategie
Možná se jen bojíte vyzkoušet něco nového a zůstáváte příliš při zemi. Nebo se příliš soustředíte na taktiku a zapomínáte na ostatní dílky ve hře. Úspěch na Facebooku totiž znamená, že
- Získáváte nové fanoušky
- Komunikujete jim svou značku
- Dochází k interakci s fanoušky
- Značka se dostává k přátelům fanoušků
- Zlepší se tržby značky.
Někdy se pak příliš soustředíme např. na zaujetí fanoušků a dosáhnutí jejich angažovanosti a zapomínáme na vše ostatní. Jediné správné řešení však zahrnuje všechny jmenované kroky. Každý z nich se pak liší podle toho, v jakém odvětví působíte a s jakými klienty jednáte.
2. Malá nebo žádná angažovanost
Počet lidí, kteří o značce mluví, odpovídá jejímu virálnímu dosahu, proto je angažovanost tak důležitá.
3. Nesprávné priority
Někdy se tolik soustředíme na hlavní cíl, že zapomeneme na samotný proces. Tzn. například sledujeme nové „lajky“ a fanoušky, ale uniká nám, že se neangažují. Nezapomínejte tedy, že celek je mnohem větší než suma jednotlivých částí.
-th-