Sociální sítě mohou velký vliv, pokud je zde značka aktivní. Nestačí jen získat fanoušky, je to mnohem složitější. Výsledky pak ale stojí za to: Podle studie Bain & Co. utratí lidé, kteří komunikují se značkou na sociálních sítích, až o 40 % více než ostatní zákazníci.
Portál BusinessBrief přináší 3 příklady praxe, která se v komunikaci přes sociální média dobře osvědčila.
1. Ve společnosti Sanuk se dohlíží na to, aby se se zákazníky komunikovalo i jednotlivě, pokud je to potřeba. Komunitu vytváří tak, že žádají o zaslání fotografií, na nichž zákazníci nosí boty značky Sanuk.
2. Samsung odměňuje ty, kteří nejenže se připojí k online komunitě, ale jsou navíc aktivní. Takže odměnou za shlédnutí videa nebo zodpovězení otázky může přijít překvapení v podobě dárku.
3. K získání zpětné vazby v reálném čase využívá sociální sítě Ford, konkrétně k referencím o nové Fiestě. Zákazníci jsou po několika měsících požádání o zveřejnění videa na YouTube spolu s hodnocením a svými poznatky. To má pomoci potenciálním zákazníkům během jejich rozhodování o nákupu.
-th-