5 osvědčených způsobů prodeje prostřednictvím Facebooku

Jedna věc je získat fanoušky, jiná věc je opravdu prodávat. Portál Mashable ukazuje pět způsobů, jak změnit prezentaci na Facebooku na opravdový Facebook commerce.

1. Pop-up obchody a pop-up akce pro zasvěcené

Společnost Rachel Roy zavedla pop-up obchod pro fanoušky Facebooku na 3 dny. Nabízela novou kolekci a navíc několik šperků v omezeném množství. Hlavní klenot byl vyprodán během pouhých 6 hodin a firma získala mnoho nových fanoušků. Velkou výhodou pop-up obchodu je, že si firma krátce otestuje, zda vůbec může v e-commerce uspět. To vše pochopitelně při výrazně nižších nákladech.

2. Prodej pouze pro fanoušky

Objevily se již společnosti, které vymyslely prodej určený pro konkrétní cílovou skupinu. Příkladem je filadelfská společnost Kembrel, která v srpnu 2010 představila soukromou nákupní komunitu určenou výhradně pro studenty. Firma prodává oblečení, knihy a počítačové doplňky a hry s výraznou slevou a výhradně přes Facebook. Jen během léta získala 20000 fanoušků, aniž by spoléhala na jakýkoliv jiný marketingový nástroj kromě ústních doporučení a sdílení přes Facebook.

Úspěch tohoto modelu vychází ze znalosti chování dané sociální skupiny. Američtí studenti VŠ tráví na Facebooku v průměru 2 až 3 hodiny denně. Firma umístila obchod blíže své cílové skupině, čímž se pro zákazníky stalo nakupování příjemnější a pohodlnější.

3. Seznam přání

Způsob, který se osvědčuje především u značek luxusního zboží. I ty se totiž již prezentují na Facebooku v rámci svých kampaní. Na internetu existují webové stránky a nástroje, kde si uživatel eviduje seznam svých přání k narozeninám, dárků k promoci apod. Výsledky se sdílejí např. prostřednictvím Facebooku a portál umožňuje tato přání i splnit – tzn. dárek koupit.

V únoru letošního roku vyzkoušela luxusní značka Bulgari přidat na server wishpot.com (hrnec přání) některé své kousky. O svém kroku informovala fanoušky na Facebooku, z nichž většina nikdy neměla možnost luxusní obchod Bulgari skutečně navštívit. Strategie, kdy fanoušci mohli zakoupit dárek pro přítele a přitom věděli, že část peněz bude věnována konkrétní charitativní organizaci, se ukázala jako velmi povedená.

4. E-commerce aplikace pro Facebook

Sanfranciská společnost Payvment vytvořila aplikaci vhodnou zejména pro SME, která je navíc zdarma ke stažení. Umožňuje vytvořit na Facebooku prodejní výklad a přijímat platby kreditní kartou nebo přes PayPal. Aplikace umožňuje vytvoření poutavého vzhledu včetně možnosti slev a speciálních nabídek. Facebookovým fanouškům daného prodejce umožňuje nabídnout výhodnější podmínky prodeje. A konečně nabízí možnost procházky dalšími obchody vytvořenými aplikací Payvment.

5. Úplná integrace E-commerce

Prozatím se facebookové obchody osvědčily především prodejcům s velkým portfoliem značkového zboží, zejména oblečení. Obrovský úspěch znamenala prezence e-commerce britského Tesca, které ale muselo online obchod uzavřít kvůli interním problémům ve společnosti.

Úplná e-commercová integrace facebookové stránky je vhodná pro subjekty, kteří se silně orientují na e-commerce. Zejména jde o nezávislé butiky, které se snaží odlišit od velkých korporací.

Facebook kombinuje direkt marketing a online nákup do nové formy zážitku z nakupování. Prodejci módního a jiného luxusního zboží sem přirozeně zapadají právě proto, že jejich zákazníci představují demograficky velmi rozmanitou skupinu, která má mnoho koníčků a práce a vyhledává tomu uzpůsobené nákupní příležitosti.

-th-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable