5 tipů pro efektivní e-mailový marketing

Následující strategie a taktiky vám pomohou maximálně efektivně využít váš e-mailový marketingový kanál.

- Zkušenosti s e-mailem. Průměrný zákazník je denně vystaven přibližně třem tisícům reklamních zpráv, z nichž obdrží 80 a reaguje na 10. Přemýšlejte proto o tom, jak se k zákazníkovi dostat co nejblíže – mezi těch 10 až 15 firem, jejichž e-maily vždy čte. Začněte základními, nerušivými animacemi ve vašich e-mailech. Používejte grafické a textové prvky, jako jsou odkazy na možnosti stáhnutí doplňkových informací, webové reklamy, webové semináře nebo technologii push-to-talk pro bohatší zkušenosti koncových uživatelů.

- Segmentace e-mailů. Nejčastější důvod k odhlašování od odběru e-mailů je irelevantní kontakt. Proveďte proto segmentaci vaší databáze stávajících či potenciálních zákazníků na základě spotřebního chování, preferencí, demografických údajů, osobnostních charakteristik apod. Snažte se zachovat rozesílání e-mailů podle vzoru – správné sdělení, správná osoba, správný čas.

- Přihlašování k odběru e-mailů. Soustřeďte se na objem přihlašování nových odběratelů. Začněte auditem míst, kde je možné nové zákazník získat. Zaveďte jednoduché přihlašování, kde budete žádat jen e-mailovou adresu. Mělo by být dostupné na vaší hlavní stránce a hodně navštěvovaných stránkách. Zaveďte také možnost odhlášení.

- Testování e-mailů. Většina marketérů e-mailové kampaně nijak netestuje, čímž v podstatě hazarduje s jejich rentabilitou. Pravidelně je třeba nejen testovat, ale také obměňovat kreativní prvky. Testujte své kampaně vzhledem k rizikovým faktorům a maximalizaci účinků.

- Audity doručování e-mailů. Přibližně 20 procent e-mailů nedorazí ke svým příjemcům kvůli ochranným firewallům a spamovým filtrům. Váš e-mailový systém vám tato selhání běžně nehlásí. Využijte proto pomoc odborníků nebo auditovacích nástrojů k kontrole efektivity doručování vašich zpráv.

-kk-

Zdroj: CMO.com - server pro marketingové odborníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CMO.com