Titulkem to začíná. Možná obsahuje klíčová slova, ale pokud je nudný, lidé na něj prostě nekliknou a nepřečtou si, co jim chcete sdělit. Někdy je tedy lepší držet se klasických novinářských pravidel spíše než novodobých taktik SEO. Tedy napsat nadpis, který je informativní, zajímavý a vyvolá zájem o článek. Mějte přitom na paměti následujících 5 rad:
- Dodržte to, co v titulku slíbíte. Nelžete. Pokud slibujete „5 rad, jak docílit xyz,“ pak by v článku skutečně měly být. Budete-li v nadpisech často přehánět, lidé vám přestanou věnovat pozornost a budou vás ignorovat.
- Nepište titulky, které jsou abstraktní nebo příliš náročné. Vyvarujte se hesel a dvojznačností, ze kterých by podle vás měl čtenář něco pochopit. Zároveň ale v nadpisu nesdělujte rovnou pointu, kvůli které článek píšete. Pak nemá smysl ho už číst.
- Nebazírujte na klíčových slovech. Google se dnes zabývá spíše kontextem, proto již nehraje roli, zda je podmět v nadpisu v jednotném či množném čísle, protože to či ono vykazuje vyšší hledanost. Kromě toho již vyhledavače rozpoznají synonyma a vyvodí tak význam celého článku. Klíčová slova by se však měla zobrazovat v textu článku, protože Google je použije ke správné indexaci obsahu.
- Seznamy stále dokonale fungují. Kromě toho jsou často sdíleny. „5 triků, které od vás partner v ložnici očekává,“ nebo „3 překvapivé způsoby hubnutí“ úspěšně prodávají všechny life-stylové časopisy.
- Pište nadpisy, které čtenáře zaujmou a informují. „Nová přísada do benzínu ušetří několik tisíc ročně,“ „Kam s dětmi při návštěvě Hradce Králové?“ – to jsou titulky, které poskytují hodnotné informace a vyvolají zájem o obsah.
Lidé se ptají na Googlu na stále více věcí. A jeho algoritmus jim chce odpovědět, proto by content marketéři měli poskytovat informace dle výše uvedených pravidel. Zaklínadla v podobě klíčových slov už totiž nestačí.
-th-