PPC kampaně v čele s Google AdWords mohou být velmi efektivním zdrojem kontaktů, v některých případech dokonce vedou k přímému obchodu. Pro mnoho podniků však tyto kampaně představují zároveň zbytečné plýtvání penězi, jak prokázala nedávná studie WordStream. V průměru 25 % výdajů na Google AdWords by firmy mohly uspořit, kdyby se řídily následujícími pravidly.
- Dostatečná aktivita. Více než polovina firem optimalizuje kampaně jen jednou za čtvrtletí. Chcete-li, aby PPC marketing byl skutečně efektivní, je třeba procházet dílčí výsledky a upravovat kampaně nejméně jednou týdně.
- Konkrétnost. Tzv. long-tail keywords mají zpravidla mnohem méně konkurence a díky tomu jsou levnější. Většina firem navíc vůbec nepoužívá negativní klíčová slova, kterými lze snadno vyřadit uživatele, u nichž není pravděpodobnost konverze.
- Relevance. Google ji známkuje pomocí tzv. Quality Score. Je to dobrá zpětná vazba, zda je kampaň (reklama i klíčová slova zároveň) správně nastavená. Ti, kteří mají vysoké skóre, ušetří na CPC a zároveň mají až o 80 % nižší náklady na konverzi ve srovnání s průměrným QS 5.
- Přizpůsobený web. Sebelepší kampaň selže, pokud stránka není přizpůsobená ke konverzi. Řada firem navíc posílá uživatele pouze na jednu jedinou cílovou stránku, často na homepage. Na jedné straně se tedy musí měřit efektivita reklamy a klíčových slov, na straně druhé se vyplatí experimentovat s cílovou stránkou, dokud není dobře přizpůsobená ke konverzi.
- Mobilní PPC. Většina firem opomíjí nástroje vhodné pro mobilní vyhledávání. Tlačítko click-to-call zvyšuje proklikovost o 10 %, přitom ho většina firem zcela opomíjí. Nezapomínejte proto přizpůsobit reklamu pro mobilní zařízení.
- Krůček po krůčku, ale vytrvale! Optimalizace AdWords je do značné míry otázkou cviku a poté pravidelné aktualizace, která zabere jen pár minut za týden. Nejdříve však musíte investovat čas, kdy otestujete svoje možnosti a budete je přizpůsobovat tak dlouho, dokud nenajdete tu správnou kombinaci.
-th-