Každou minutu je na YouTube nahráno 48 hodin videomateriálu. Není proto divu, že se z něj stal po Googlu druhý nejoblíbenější vyhledávač. Všechna videa se navíc objevují ve vyhledávacích výsledcích Googlu, kvalitní SEO u vložených spotů je tedy podmínkou jejich úspěchu.
Co můžete v PR udělat pro zefektivnění SEO u videoklipů na YouTube?
- Optimalizujte titulek videa. Právě ten je nejdůležitějším kritériem jeho pořadí ve výsledcích vyhledávání. Použijte Google keyword a pokuste se, aby součástí názvu spotu byla nějaká populární fráze.
- Věnujte pozornost popisu videa. Na něj dostanete prostor 5000 znaků, proto je náležitě využijte. Nezapomeňte přidat odkaz na webovou stránku (a nejlépe přímo na její část, která s obsahem videa přímo souvisí).
- Vždy připojte výzvu k akci. Ideálně na konec popisu videa vložte výzvu na podporu výrobku či služby, nebo alespoň impuls k návštěvě vašich stránek.
- Použijte nejméně 6 tagů z YouTube. Jde o tagy dostupné pouze na YouTube, podle kterých se videa kategorizují. Může vám pomoci nástroj YouTube keyword.
- Vyberte správnou kategorii. YouTube umožňuje vyhledávání podle kategorií videa, proto výběru věnujte pozornost.
- Přidejte video na playlist, ke kterému se hodí. Pokud vytváříte vlastní playlist, vložte do něj výrazy vhodné pro vyhledávání.
- Využijte různé taktiky podpory videa. Kromě placených forem máte i bezplatné možnosti. Video sdílejte na své sociální síti, profilech, blogu či ve zpravodaji. Kromě toho ho můžete zapracovat do svého webu v rámci tématu, kterého se týká.
-th-