Většina firem dnes má své webové stránky, ne vždy však dokáže využít jejich potenciál. Špatné stránky pak vrhají špatné světlo na veškeré aktivity firmy. Berete-li vážně svůj byznys, měli byste stejně přistupovat i ke své prezentaci na Internetu. Článek shrnuje sedm věcí, které byste měli vědět o webovém marketingu, a které pomohou zlepšit funkci vašeho webu.
- Obsah je základ. Všichni víme, že vyhledávače pracují s obsahem. Indexují váš text, hledají klíčová slova a fráze, ale řada lidí si mylně myslí, že to znamená používat stejná slova a fráze stále dokola. Ve skutečnosti je to rychlá cesta, jak odlákat návštěvníky. Používejte taková klíčová slova, která budou zákazníkům dávat smysl a informace potřebné k rozhodnutí. Zdokonalujte svůj obsah a vytvářejte zacílený přesvědčivý příběh, který zákazníky zaujme.
- Používat SEO, nebo ne? Pokud návštěvníci přicházejí na vaše stránky a stejně rychle odcházejí, optimalizace pro vyhledávače (SEO) asi nebude řešením. Neměli byste se snažit získávat jen náhodné lidi, ale naopak ty správné, kteří mohou být vašimi zákazníky. Zkuste psát články s odkazy na váš newsletter a mailing list. Newslettery mohou přinášet silná sdělení v méně obchodním duchu než bannery nebo e-mailové kampaně.
- Méně odkazů. Každý mluví o tom, jak odkazy na webových stránkách zlepší umístění ve vyhledávačích. Vždy je však třeba zamyslete se nejprve nad tím, co které odkazy pro vaše stránky znamenají. Každý z nich má i tu možnost odradit návštěvníka.
- Příliš mnoho textu. Řada firem se obává pomalého načítání stránek s obrázky a řídí se zásadou čím více textu, tím větší pravděpodobnost nalezení ve vyhledávačích. Měly by si však uvědomit, že vizuální stránka pomáhá čtení a návštěvník webových stránek nebude číst příliš dlouhý text.
- Dejte webu tvář. Často se stává, že návštěvníky webových stránek nadchne prezentace produktů a služeb, když však mají otázku a otevřou stránku s kontakty, najdou jen e-mailovou adresu bez kontaktního jména, nebo i žádnou adresu, žádná telefonní čísla a žádné obrázky. Pak ztrácejí důvěru a ptají se, co jste vlastně zač.
- Buďte svou značkou. Nejde jen o logo, brožury a vzhled produktů. Jedná se celkový image, který by měl být konzistentní a přesvědčivý. Měli byste jasně dávat najevo, kdo jste a co slibujete.
- Navigační stanice. Architektura informací je klíčová pro to, aby uživatel mohl mít z návštěvy webu příjemný zážitek. Nic neodradí tak spolehlivě, jako když nebude moci najít to, co hledá. Zajistěte proto jednoduchou navigaci, kterou řádně otestujete.
-kk-