Kanál YouTube se za posledních 5 let hodně změnil. Jediné, co o něm platí zaručeně je to, že vše nové je vítáno a každé pravidlo může být změněno. Greg Jarboe, expert na marketing na YouTube, se přesto pokusil stanovit určité závěry. Jaká jsou tedy podle něj pravidla efektivního marketingu na YouTube?
1. YouTube marketing je nový videomarketing
YouTube je jednoznačnou jedničkou mezi prohlížeči videí na internetu. Jeho převaha mezi ostatními videoportály je tak výrazná, že místo pojmu videomarketing lze s klidem použít výraz YouTube marketing.
2. YouTube nestačí
Podle aktuálních průzkumů objeví 45 % diváků videa přímo na videoportálech (např. na YouTube). 44 % diváků však najde video na blogu nebo úplně jiné webové stránce. Linkování videí na webech a blozích tudíž zdvojnásobí šanci, že se na ně někdo podívá.
3. Perfektní obsah může být odkudkoliv
Mezi partnery YouTube patří kromě velkých mediálních korporací i úplně malé subjekty. Kdokoliv může uspět. Video nemusí být nijak nákladné.
4. Obsah videa musí být populární, nemusí být výjimečný.
Většina videí je zaměřena na širokou veřejnost a paleta témat je bezedná. Není tedy nutné ani efektivní reklamní kampaň na YouTube cílit na úzkou skupinu uživatelů.
5. Populární video na YouTube může být i reklama
Na YouTube najdeme mnoho případů, kdy videospot reklamy zafungoval jako reklama i jako zajímavé video.
6. Při produkci nových videí dodržujte termíny a obsah
Lidé chtějí vědět, co od vás mohou očekávat, na co se mohou těšit. Nezklamte své fanoušky.
7. Uvažujte o dalším kroku a zaangažujte diváky
Na konci videa můžete lidem říci, co od nich čekáte. Můžete je třeba požádat o návštěvu jiné webové stránky. Někteří partneři YouTube pak v následujících videích reagují na to, co divákům vzkázali v minulém díle.
8. Podpora napříč médii a prvních 24 hodin po uploadování je nejdůležitější
Nejúspěšnější partneři YouTube informují své fanoušky o nových videích jednak pomocí vzkazů na YouTube, ale i na Facebooku, Twitteru apod. Čím více médií k propagaci nového videa využijete, tím větší je šance, že ho lidé objeví.
9. Na komentáře se dívejte s nadhledem, ale pečlivě studujte statistiky
Komentáře poskytují hodnotnou zpětnou vazbu, ale někdy je třeba mít tak trochu hroší kůži. Každopádně kvalitní video vždy bude mít většinu pozitivních komentářů a můžete se z nich mnohé dozvědět.
Nejdůležitější jsou ale statistiky – nástroj YouTube Insights. Zjistíte, jak se lidé na vaše video dostali a jestli je mezi zdroji nějaký, o kterém byste měli do budoucna vědět. Můžete ho třeba v budoucnu informovat, že jste zařadili nové video.
-th-