Behaviorální cílení webové reklamy

V současné době vidíme jen první náznaky cílení reklamy dle chování zákazníků. A jak to vlastně funguje? Společnosti, které se na cílení specializují, připraví speciální software pro vydavatele webových stránek. Když pak uživatel prohlíží stránky, instalují se mu do prohlížeče cookies a dá se říci, že zaznamenávají „stopu.“ Podle ní se cílení na základě údajů z více stránek vytváří. Výsledkem je dražší forma internetové reklamy, která má ale výrazně lepší míru konverze.

Množství informací, které specializované společnosti získávají na internetu, stále více ovlivňuje budoucí podobu internetu. Nejjednodušší model cílení zavedl už před lety Amazon. Vždy nabízí položky, které si uživatel prohlížel v minulosti, nebo si něco podobného již koupil. Je to jeden z nejlepších způsobů zacílení, který Amazon stále zdokonaluje.

Web budoucnosti

Do budoucna se zdá, že se weby přizpůsobí svým návštěvníkům. To bude samozřejmě vyžadovat další technologický vývoj, ale vše k tomu spěje. Lidé chtějí weby s obsahem, který je zajímá. Uživatel webu bude vnímán jako osobnost s širokou paletou zájmu a takto bude oslovován.

Cílení se stejně jako klasických webových stránek týká i sociálních sítí a mobilních komunikací. Zde je však třeba více než kde jinde brát v úvahu otázky soukromí.

-th-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable