Značky mají pro spotřebitele svou důležitost i v digitálním světě. Podle výzkumu, který provedla agenturní síť Proximity Worldwide včetně své české pobočky, souhlasí téměř polovina internetové populace s tím, že „značky definují, kdo jsem“. Nelze však spoléhat na to, že by jejich přijetí bylo samozřejmé.
Očekává se, že v budoucnosti vzroste význam sofistikovaných technologií, které budou schopné poznávat zákazníky, a umožní tak plně personalizovanou marketingovou komunikaci, relevantní pro konkrétního nakupujícího. Pouze málokdo zůstane offline. Jen značky s ostrým profilem však budou silné.
Etiketa pro značky v digitálním světě podle Proximity Worldwide
- Mluvte k lidem, ne k cílovým skupinám.
- Dejte lidem jednoduše vědět, čím se odlišujete a co nabízíte.
- Zapojte své zákazníky do tvorby značky, vytvářejte zážitky a zapomeňte na monology.
- Změňte status quo – stejně jako web je i vaše značka v pohybu, nelpěte na minulosti.
- Zachovejte si způsoby a neobtěžujte své zákazníky.
-kk-