Na podzim 2015 se uskutečnil první běh certifikovaného kurzu Digitální marketing. Jde o program, převzatý od irské společnosti Digital Marketing Institute (DMI), který nemá na českém a slovenském trhu konkurenci. Školí se ve více než čtyřiceti zemích světa, a to prostřednictvím exkluzivně vybraných partnerů. Pro ČR a Slovensko vlastní licenci společnost ICV – Institut certifikovaného vzdělávání s.r.o. Kurz cílí primárně na marketéry ve firmách. Tedy na ty, kteří plánují marketingové strategie, ve kterých kombinují online a offline nástroje. Cílí na lidi, kteří zadávají práci svým podřízeným, oslovují agentury či freelancery a měli by být schopni jejich práci kontrolovat.
Častým jevem v prostředí českých firem totiž je, že odpovědní pracovníci mají jen omezené znalosti online marketingu, a proto neumí správně zadat práci, natož dodané procesy vyhodnotit. Peníze, investované do externích online marketingových služeb, pak mnohdy nepřinášejí očekávané výsledky.
Existuje mnoho kurzů, zaměřených na specialisty jednotlivých disciplín online neboli digitálního marketingu, jako jsou PPC, SEO, sociální sítě, analytika či tvorba webu. Tento program je však primárně určen marketérům, kteří tyto odborníky řídí a kontrolují. Kteří potřebují získat ucelený přehled napříč nejvyužívanějšími online nástroji, pochopit fungování těchto nástrojů i možnosti jejich využití.
A jaké jsou reakce prvních absolventů Certifikovaného kurzu Digitální marketing?
Jiřina M.: „Otevřely se mi nové obzory v online marketingu. Kurz mi ukázal, co vše lze v této oblasti dělat. Kurz by mohl být více než pětidenní.“
Pavel N.: „Informace brány z praktického pohledu, aktivní zapojení účastníků – super praktický přístup lektorů.“
Daniela A. „Kurz byl přínosný, s perfektně vysvětlenou problematikou.“
Kurz obsahuje 10 modulů, jejichž tématy jsou Optimalizace pro vyhledávače (SEO), PPC reklama ve vyhledávačích, E-mail marketing, Display reklama, Marketing na sociálních sítích, Mobilní marketing, Analytika, Strategie a plánování. Úvodní modul představuje nejvyužívanější nástroje digitálního marketingu, ukazuje možnosti jejich propojení a vzájemných synergií. Nezbytná teorie je doplněna příklady z praxe. Účastníci jsou neustále zapojováni, sdílejí své zkušenosti s ostatními, v posledním modulu si mimo jiné vytvoří svůj vlastní marketingový plán. Více informací o dalším běhu kurzu Digitální marketing najdete zde.
Certifikovaný kurz Digitální marketing učí čeští lektoři, odborníci z oboru s dlouholetými praktickými zkušenostmi. Většina z nich řídí úspěšné online marketingové společnosti, poskytují poradenství, přednáší a publikují.
Hlavním lektorem kurzu je Michal Krutiš - majitel společnosti Edu online s.r.o. Působí jako freelance online marketingový poradce se specializací na internet marketing, SEO, PPC advertisement a marketingovou komunikaci. V online marketingu působí již 12 let, zkušenosti získal především v největší online marketingové agentuře H1.cz s.r.o., kterou spoluvlastnil. Rovněž u nás vede workshop s názvem Jak uřídit svůj online marketing a dodavatele online služeb, který je zaměřen na způsoby fungování agentur či freelancerů v online marketingu a ukazuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů spolupráce.
Jan Štráfelda založil v roce 2006 internetové studio Adaptic a nyní ho devátým rokem řídí. Osobně se podílel na návrzích, realizaci a řízení stovek projektů, mimo jiné např. pro značky Jihlavanka, Livingstone, Jeep, Mitsubishi nebo Hyundai. Je konzultantem pro oblast zvyšování obchodní účinnosti webu a návratnosti internetové reklamy. O těchto činnostech také píše.
Martin Henych je spoluzakladatelem internetového studia AW-dev, zaměřeného na vývoj webů, webových aplikací a internetový marketing. Spolupodílel se na řízení a konzultování projektů pro značky Harley Davidson® Praha, Tesla Electron Tubes, Royal Canin či Nutricare.
Součástí lektorského týmu pro 1. běh kurzu byla i Eva Illésová Čapková, která školila téma Marketing na sociálních sítích. Jelikož Evu čekají začátkem roku 2016 mateřské povinnosti, v dalších bězích kurzu ji nahradí Eliška Vyhnánková,konzultantka, poradkyně a lektorka školení na téma využití sociálních sítí. Moderuje odborné konference, publikuje nejen na internetových serverech a rozesílá populární emailové aktuality ze světa sociálních médií. Je také lektorkou našeho dalšího dlouhodobého kurzu Marketing sociálních sítí.
Pokud se zajímáte o online marketingovou problematiku, ale nejste si jistí, zda je kurz Digitální marketing vhodný právě pro Vás, kontaktujte nás a my zodpovíme všechny Vaše dotazy. Kromě tohoto kurzu nově otevíráme další kurzy s podobnou tématikou – Mobilní marketing, Search marketing nebo Strategie a plánování. Také můžete vyzkoušet test, ve kterém zjistíte, jak jste na tom se znalostmi online marketingu, a Váš výběr dalšího vzdělávání bude mít reálný základ. Tak hodně zdaru!