Co by firmy měly vědět o sociálních médiích?

Sociální média stále silněji dokazují svou roli marketingových nástrojů, jejichž prostřednictvím lze efektivně komunikovat se zákazníky a budovat vztahy. Firmy, které je začaly používat, brzy zjistily, že v prostřední sociálních sítí je třeba vystupovat méně z pozice značky a naopak více lidsky.

Co přesně to znamená? Článek na portálu webpronews.com shrnul základy efektivní prezentace firem prostřednictvím sociálních médií v 9 bodech:

 

Není to zadarmo

Sociální média stojí hodně času. Je k tomu třeba mít lidi, kteří rozumějí psaní a zároveň zákazníkům.

Buďte kreativní

Sociální média nejsou přímé prodejní kanály. Je třeba být společenský – zapojovat se do aktivit komunity.

Budujte tým

Efektivní prezentace firmy nikdy není úkol jen pro jednoho člověka.

Začněte u zaměstnanců

Zaměstnanci jsou ti první, kdo se o zkušenosti s vaší firmou podělí se svým okolím.

Nejprve poslouchejte

Umožněte svým zákazníkům a zaměstnancům být v centru dění.

Udělejte ze zákazníků své obhájce

Zákazníci, kteří z vaší strany pocítí uznání a ocenění, budou nejen loajální, ale i ochotní stát se vašimi obhájci - navíc zadarmo.

Buďte konzistentní

Prezentace ve všech médiích včetně těch sociálních by měla být vzájemně propojena.

Spojte se s reálným životem

Hledejte cesty, jak se s členy své online komunity setkávat i offline.

Hledejte pomoc

V počátcích se nebojte oslovit někoho, kdo se sociálními médii umí pracovat a pomůže vám vytvořit strategii, jak nalézt vaše publikum.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews