Přes miliardu lidí na Facebooku, přes 400 milionů na Twitteru, přes 200 milionů uživatelů na LinkedIn. Byl by hřích toho nevyužít. Přesto však řada především menších firem neumí tato nová média dobře využít. Přitom klíč je ve slovíčku „sociální“ spíše než „média.“ Stačí lidský přístup. Úspěch na těchto sítích funguje podobně jako úspěch na velké společenské akci: Vyhrává ten, kdo aktivně naslouchá, umí poutavě vyprávět, působí upřímně a jeví zájem o ostatní. Zkrátka se musí líbit.
Jak tedy mohou malé firmy uspět na sociálních sítích?
- Nejdříve poslouchejte a nikdy poslouchat nepřestaňte. Nejspíš zjistíte, že diskuze o tom, o čem chcete mluvit, už někde probíhá. Stačí se připojit.
- Nežádejte zákazníky, aby vás následovali nebo „lajkovali.“ Řekněte rovnou, PROČ by to měli udělat. Pokuste se přitom odpovědět na otázku, „co za to.“
- Proč se máte ptát? Říkáte si, že nikdo nereaguje na vaše příspěvky na Facebooku? Nejspíš proto, že jste se na nic neptali.
- Sdílejte fotky a videa. Lidé je milují. Fotka má cenu tisíce slov, video má cenu tisíce fotek.
- Věnujte sociálním sítím aspoň 30 minut denně. Investovaný čas se bohatě vrátí. Reálná doba strávená online je součástí vzdělávacího procesu, kdy se učíte využívat všechny příležitosti, které se zde nabízí.
A to nejdůležitější na závěr: Zaškrtli byste vy sami políčko „to se mi líbí“ event. „následuj,“ kdybyste svou stránku viděli? Chtěli byste se sám se sebou kamarádit, kdybyste se potkali na velké společenské akci? Líbili byste se sami sobě?
-th-