Desatero úspěšného firemního blogu

Spotřebitelé probírají celé dny různé výrobky a služby na svých blozích či v internetových fórech. Jak se dostat mezi ně a vybudovat vlastní firemní blog, který nebude jen místem pro publikování pravidelných tiskových zpráv?

- Vstupte do éteru. Začněte monitorováním toho, co lidé na internetu říkají o vaší firmě a produktech. Poslouchejte je, abyste zjistili, s čím nejsou spokojení.

- Nemusíte to dělat. Blog by měl být logickým krokem v konverzaci s vašimi zákazníky. Založit blog jen tak je jako jít do hospody a začít si povídat sám pro sebe.

- Vyzkoušejte vodu. Nespouštějte více blogů najednou. Nejprve si otestujte na jednom, jak bude vyhovovat vašim komunikačním cílům.

- Blog je pouze součást mixu. S blogy jdou ruku v ruce fóra. Umožnit lidem komentovat váš blog je dobré, konstruktivnější je však dát jim možnost k pokračující konverzaci ve fóru.

- Znalosti firmy používejte uváženě. Přispěvatelé do blogu by například měli pocházet z různých částí firmy podle své odbornosti, nikoli pouze pracovního titulu.

- Nezavádějte přílišnou regulaci. Spotřebitelé nebudou číst váš blog, bude-li na ně působit jako firemní propaganda. Neměli by například přispívat jen nejvyšší ředitelé.

- Buďte strukturovaní. Pořádejte například pravidelné porady o obsahu blogu. Sestavte také pravidla firemního blogu.

- Přinášejte pravidelný obsah. Pokud nemůžete v blogu publikovat něco nového každý den, pravděpodobně nejste připraveni. Nepravidelně aktualizovaný blog přestanou spotřebitelé brzy číst.

- Monitorujte. Nejde jen o sledování komentářů, ale celkových aktivit čtenářů blogu. Ne každý návštěvník totiž napíše komentář.

- Užívejte si to. Nenuťte lidi dopsaní blogu. Naopak zapojte ty, kteří mají pro blogování zápal.

-kk-

Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Times Online