E-commerce v ČR 2005

Projekt E-commerce v ČR 2005 , realizovaný společností Gfk Praha ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci a Asociací direkt marketingu a zásilkového obchodu , přiblížil stav českého elektronického trhu v roce 2005. Soustředil výsledky 35 významných internetových obchodníků, u kterých sledoval počet objednávek každého obchodu, výši tržeb, rozdělení zakázek podle krajů a podle sortimentu zboží.

Všechny zúčastněné obchody deklarovaly tržby ve výši celkem 3 miliardy Kč a 846 000 on-line objednávek. On-line trh ČR v roce 2005 je odhaduje na 10 miliard Kč. Největší podíl on-line objednávek byl zaznamenán v Praze a Středočeském kraji.

Článek srovnání výsledky tohoto projektu a dřívější studií Online Shopping 2005 téže společnosti, která s každoročně dotazuje on-line zákazníků. Nejnakupovanějším zbožím jsou podle studie Online Shopping 2005 knihy, výpočetní technika, elektronika, oblečení a obuv. Ve studii E-commerce v ČR 2005 bylo dosaženo výsledků shodných. Na prvních místech se umístila výpočetní technika, elektronika a bílé zboží.

První vlnu projektu E-commerce v ČR poznamenala neúčast většího počtu obchodníků. Výzkumníci v budoucnosti věří ve vyšší účast. Rádi by přinášeli přesnější údaje a odhady či vytvářeli různé žebříčky firem. Cílem projektu je získat výsledky od všech českých internetových obchodníků.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny