Internetová reklama překročila miliardu korun

Celkový hrubý obrat internetové reklamy V Česku překročil v roce 2005 poprvé miliardu korun. Odhady Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) hovoří o 1 010 milionech Kč. Letos se odhaduje tempo růstu tohoto trhu na asi 38 %, takže by hrubý obrat internetové reklamy měl dosáhnout asi 1 390 mil. Kč. Loňský i očekávaný letošní růst naznačují, že internet bude stále nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem.

Mezi doposud zjevné faktory letošního růstu reklamy patří zejména olympijské hry a změna značky mobilního operátora Oskar na Vodafone. Očekává se i vliv mistrovství světa v kopané a rostoucího počtu uživatelů internetu.

Objem internetové inzerce pro rok 2005 a odhad pro rok 2006 byly stanoveny na základě dotazníkového šetření na serverech, které představují více než 80 % internetového reklamního trhu. Dotazníky zpracovala kancelář ABC ČR jakožto nezávislý auditor. Hrubý reklamní obrat je souhrnem hrubých reklamních obratů s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami a mediálními zastupitelstvími. Nezapočítávaly se bannerové bartery.

-kk-

Article source Marketing & Media - news website of a Czech weekly magazine
Read more articles from Marketing & Media