Internetová reklama roste

Do tradičního světa reklamy stále významněji proniká internet. Obří boom internetových služeb, a především vyhledávacích serverů, ubírá tradičním médiím jak reklamy, tak příjemců. Celosvětové tržby v internetové reklamě se letos podle odhadů vyšplhají k osmnácti miliardám dolarů. Příští rok už to bude 22 miliard a v roce 2008 dosáhne trh hodnoty 30 miliard. Loni přitom tržby z internetové reklamy představovaly pouhých pět procent z celkového reklamní trhu. Stav nerovnováhy mezi zatím relativně malým objemem reklamy na internetu a časem, který lidé po celém světě u tohoto média stráví, však podle odborníků nemůže vydržet dlouho.

Očekává se změna přístupu zadavatelů reklamy, jak firmy zjišťují, že potřebují nové informace a zdroje. Obrovské možnosti vyhledávacích serverů favorizují především firmy jako Google a Yahoo!. Současný posun zájmů dokresluje i tichý boj těchto dvou společností spolu s Microsoftem o společnost AOL, jednoho z největších světových poskytovatelů internetových služeb. AOL totiž vlastní obří informační archiv a jako první zavádí internetovou televizi, což je do budoucna dalším skvělým tahákem pro reklamu.

-kk-

Article source Marketing & Media - news website of a Czech weekly magazine
Read more articles from Marketing & Media