Jak připravit e-shop na Vánoce

Pro majitele elektronických obchodů není nikdy příliš brzy na přípravy na vánoční svátky. Chris Barling, ředitel společnosti Actinic, která vyrábí software pro malé a střední on-line podniky, nabízí 10 tipů pro šťastné a ziskové Vánoce.

- Ujistěte se, že zvládnete větší návštěvnost. Týká se to personálu i technologie. Horší, než nemít žádné objednávky, je mít jich tolik, že takový nápor nezvládnete.

- Mějte obchod pod kontrolou. Je třeba, abyste byli schopni přidávat, upravovat či vymazávat položky kdykoli ve dne nebo v noci. Při větším vytížení se bude rychle měnit stav vašeho skladu a vy musíte podle toho reagovat okamžitě.

- Připravte se na zákazníky na poslední chvíli. Vánoční dárky lidé nakupují buď ve velkém předstihu, nebo po 20. prosinci. Jasně zveřejněte, jaký den je poslední pro nákup, který se má doručit do Vánoc.

- Pomozte zaneprázdněným zákazníkům. Většina on-line nakupujících nemá čas. Když si otevřou vaše stránky, nabídněte jim hned viditelné informace o Vánocích. Zvažte také umístění ve vyhledávačích.

- Dodávejte pružně. Nabídněte zákazníkům možnost doručení zboží do zaměstnání. Při větším náporu objednávek zvažte najmutí kurýra.

- Nabídněte doplňkové produkty (up-sell). Řada dárků se lépe prodá společně s dalšími věcmi (např. DVD přehrávač s DVD, PS2 s hrami apod.). Ve svátečním shonu lidé totiž na podobné věci často zapomínají.

- Využijte sezónní propagace. Využijte kreativních myšlenek k podpoře sváteční atmosféry. Vytvořte sváteční design stránek, umístěte odkazy na dárky na domovskou stránku, nabídněte vánoční balení koupeného zboží, slevy apod.

- Poděkujte pravidelným zákazníkům. Nezapomeňte odeslat poděkování všem pravidelným zákazníkům. Zákazníci ocení, že si na ně vzpomenete. Můžete také přidat malý dárek nebo nabídnout lednovou slevu.

- Otestujte své marketingové nápady. Spusťte včas testy vašich vánočních snah a monitorujte výsledky.

- Propagujte lednové slevy. Dejte zákazníkům možnost, aby vykoupili vaše sklady.

-kk-

Zdroj: E-CRM Guide - enformace o CRM a softwarových řešeních v této oblasti
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-CRM Guide