Díky sociálním sítím se společnosti otevřely spotřebitelům tak, jak to nikdo nečekal. A vůbec to nezáleží na tom, jak aktivní či naopak pasivní firma je ve své komunikaci prostřednictvím těchto nových médií. Jde o novou možnost vybudovat, posílit, nebo naopak ztratit v mžiku veškerou důvěru zákazníků. Platí to však v B2B, nebo jen v B2C?
V B2B komunikaci firmám projde daleko víc, protože pro jejich klienty obvykle nedává velký smysl veřejně ventilovat svou nespokojenost. Nejlepším příkladem je třeba chování velkých maloobchodních řetězců vůči svým dodavatelům. Jak často si veřejně stěžují na praktiky, kdy platí pokuty za neprodané zboží? Nebudou riskovat, že o velkého klienta přijdou, tak raději trpí dál.
Zdá se tedy, že spotřebitelé stále budou veřejně monitorovat špatné chování firem, za něž se ony pak veřejně omluví a často podniknou něco, aby získaly zpátky důvěru zákazníků. Ti budou chválit takové společnosti, které se k nim chovaly dobře. Avšak v B2B bude i nadále platit, že obchodní praktiky nepřijatelné v B2C budou i nadále tolerovány ve snaze nepřijít o silného obchodního partnera.
-th-