Bannerová reklama představuje výborné médium pro cílení a retargeting na internetu. V souvislosti s popularitou této formy komunikace však roste také tzv. bannerová slepota, proto je třeba výrobě tohoto druhu reklamy věnovat větší pozornost. Jejím cílem není získat proklik. Musí ho udělat člověk, který je také potenciálním zákazníkem. Jaké jsou tedy nejčastější chyby bannerové reklamy?
- Nepoutá pozornost. To je předpokladem splnění účelu inzerátu. Svou roli hraje velikost (banneru, písma, obrázků a jakýchkoliv desénových prvků), tvar, barvy, pohyblivost (při zachování srozumitelnosti) a umístění banneru.
- Absence hodnoty. Proč by zákazník měl na reklamu kliknout? Zájem probudíte nabídnutím hodnoty.
- Chybí požadavek, aby někdo kliknul. Resp. aby ten správný potenciální zákazník kliknul. Design banneru autory často zaměstná natolik, že prostě zapomenou požádat o kliknutí. Kromě toho musíte vyzvat ty správné lidi například tím, že pracujete s jejich očekáváním (motivací k nákupu), která se pro různé druhy zákazníků liší.
- Cílová stránka nenavazuje na banner. Ten je pouze prvním krokem ke konverzi – přiláká lidi. Teprve na cílové stránce mohou nakupovat. Pokud jedno nepodporuje druhé, celý proces je devalvován. Nabízená hodnota tedy musí být po kliknutí i dále komunikována a návaznost na banner by měla být naprosto přirozená a jasně rozpoznatelná.
-th-