Nedávná studie společnosti Track Maven zabývající se softwarem pro marketingovou analytiku ukazuje, že v content marketingu je skutečná kvalita stále spíše výjimkou. Co jsou základní fakta?
- Na blozích a sociálních sítích je více obsahu než kdy dříve.
- Obsah výrobních firem obecně není u běžného publika příliš populární.
- Značná část korporátního obsahu je prostě špatná. Nebo je to spam.
Především však neexistuje nikdo, kdo by si rád četl obsah, který je pouhou reklamou. A aby takový obsah ještě sdílel na sociálních sítích? To zkrátka nemůžeme očekávat, upozorňuje web business2community.com.
Jak lidi zapojit a zaujmout? Jak jim dát to, co chtějí?
Začněte tím, že nebudete marketérem. Musíte se stát tak trochu novinářem. Vaše obchodní cíle byste měli na chvíli odložit. Prozkoumejte obsah, který produkujete – a buďte přitom co nejobjektivnější. Zde jsou 3 zásadní otázky:
- Poskytujete ve svém obsahu vyvážené informace?
- Představujete konflikty a různá stanoviska, nebo se jim snažíte vyhýbat?
- Je váš obsah lidský, je to o lidech?
Zbavte se předsudků
Jednostranné příběhy lidé logicky odmítají jako neobjektivní. Proto se snažte přiznat nějaké slabiny vlastního produktu, a to i v případě, že se právě tento produkt snažíte zpropagovat. Zranitelnost totiž pomáhá vytvořit důvěru a také váš obsah činí mnohem zajímavějším. Upřímnost přináší důvěru.
Nebojte se ukázat nějaký konflikt
Když ukážete konflikt a nakonec řešení, čtenáře to více zaujme a bude bavit. Pokud chcete pozornost, vytvořte konflikt.
Ať je to o lidech
Když potřebujete komunikovat určité sdělení, vsaďte na zajímavou osobu, která to udělá za vás. Nejlepší příběhy jsou ty o lidech.
-jk-