O celé dvě třetiny více platí uživatelé iOS například koktejly – celkově pak v používání služby Qerko dominují o více než 20 procentních bodů. Data dále ukázala, že se uživatelé různých operačních systémů liší nejen v objednávkách, ale i ve využívání platebních metod. Zatímco uživatelé operačního systému Android platí pomocí mobilních peněženek, především pomocí Google Pay, pouze z 50 %, uživatelé iOS využívají k platbě Apple Pay v drtivých 90 % případů. Zbývající úhrady tvoří především platby kartou. Právě službu Google Pay Qerko loni v říjnu integrovalo do své aplikace.
Jak se liší objednávka podle operačního systému v mobilním telefonu, ukazují data společnosti Qerko. Podle něj uživatelé Androidu volí při návštěvě podniku o celou čtvrtinu častěji pivo, uživatelé iOS upřednostní stejnou měrou spíše kávu či dezerty. Majitelé iPhonů rovněž dominují v konzumaci koktejlů, v jejichž objednávkách překonávají uživatele systému Android takřka o dvě třetiny. O 21 procentních bodů překonávají „applisté“ uživatele Androidu také v objednávkách salátů, takřka o čtvrtinu v pití limonád. Celkově tak uživatelé systému iOS překonávají uživatele Androidu ve využívání Qerka o více než 20 procentních bodů.
Data rovněž ukázala, že uživatelé různých operačních systémů volí při platbě odlišné platební metody. Zatímco příznivci iOS z 90 % spoléhají na Apple Pay, uživatelé Androidu jsou rozděleni na dva tábory. Jedna polovina platí svou útratu pomocí platební karty, druhá využívá službu Google Pay, kterou Qerko loni v říjnu do své aplikace integrovalo.
„Od října loňského roku jsme svědky toho, že počet uživatelů, kteří při platbě prostřednictvím Qerka využívají Google Pay, postupně narůstá. V současné době se jejich počet ustálil, z čehož soudíme, že platba kartou je mezi našimi uživateli stále populární a my nepředpokládáme, že by se tento trend v budoucnu měnil,“ komentuje platební návyky příznivců Qerka zakladatel a CEO společnosti Lukáš Kovač.
Kromě integrace Google Pay se Qerko může pochlubit i nedávným rozšířením svých služeb v podobě rezervačního systému. Host tak není nucen do podniku telefonovat, stůl si zamluví v profilu konkrétního podniku přímo v mobilní aplikaci.