Reklama ve vyhledávačích: Co děláte špatně

Snad nikdo neslyší rád, že dělá něco špatně. Tým odborníků na on-line reklamu ve společnosti Yahoo však pozoruje, že inzerenti ve vyhledávačích neustále opakují tytéž chyby. Na stránkách svého blogu se proto rozhodl shrnout ty nejčastější, kterým je třeba se vyhnout.

- Používání geograficky upravených klíčových slov v geograficky zacílených kampaních. Tato chyba může vést ke ztrátě návštěvníků webových stránek inzerentů, protože zde existuje velká šance, že se reklama nebude objevovat na správných místech. Řešením je používat geograficky upravená klíčová slova jen v kampaních, které nepoužívají geografického cílení.

- Duplikování klíčových slov napříč skupinami reklam nebo kampaněmi. Duplikování klíčových slov vám nezajistí vyšší efektivitu kampaní. Naopak ji může zhoršit, jelikož systémy vyhledávačů duplicity odstraňují.

- Ukvapené změny. Často se stává, že inzerenti pozastavují nebo vymazávají klíčová slova příliš brzy, protože se domnívají, že nejsou účinná. Vždy se držte cílové částky, kterou si stanovíte pro cenu za získání zákazníka (CPA), a teprve poté rozhodujte o změnách.

- Umisťování telefonních čísel do reklam. Telefonní čísla v internetové reklamě zhoršují ukazatele míry prokliků (CTR), což zvýší vaše náklady a navíc vás posune níže ve výsledcích vyhledávání.

- Kopírování klíčových slov konkurence. V žádném případě není v pořádku sledovat, jaká klíčová slova používá vaše konkurence a jednoduše je kopírovat. Vedlo by to pouze k postupnému odstranění vašich nerelevantních klíčových slov a navíc mohlo mít právní důsledky.

-kk-

Zdroj: Yahoo! Search Marketing Blog - Blog společnosti Yahoo! věnovaný marketingu ve vyhledávačích
Zobrazit přehled článků ze zdroje Yahoo! Search Marketing Blog