Neaktivní odběratelé jsou zkázou e-mailových programů. Jsou to ti, kteří se přihlásili k odběru vašich e-mailů, ale nikdy je neotevřeli, nerozklepli vložené odkazy ani nijak nereagovali na vaše newslettery a marketingové nabídky. Jsou vašimi nabídkami méně dosažitelní než ti, které jste dosud nepotkali.
Proč k tomuto jevu dochází? Odhlášení od odběru e-mailů je pro mnohé zákazníky moc složité. Je pro ně daleko jednodušší příchozí e-mail smazat nebo jej u svého poskytovatele internetových služeb označit za spam. Pokud tedy chcete zvýšit počet aktivních příjemců vašich e-mailů, musíte věnovat pozornost těm neaktivním.
Přistupujte ke svému e-mailovému programu jako o nepřetržité konverzaci se zákazníky. Je třeba řídit angažovanost odběratelů ve všech čtyřech stádiích životního cyklu e-mailu:
- Přihlášení. V této fázi získáte e-mailovou adresu potenciálního zákazníka, kterému následně něco mu nabídnete.
- Uvítací dopis. První e-mail poté, co se zákazník přihlásí, je velice důležitý. Pamatujte, že odběratelé jsou zaneprázdnění lidé. Když jim hned po registraci nezašlete e-mail, mohou na vás zapomenout.
- Série angažovacích e-mailů. První e-mail se svými nabídkami byste měli zaslat do 24 hodin po uvítacím e-mailu, dokud je paměť zákazníka ještě čerstvá. Další frekvence e-mailů závisí na hloubce a složitosti vašeho prodejního cyklu.
- Konverzace. Znamená pravidelné zasílání interaktivního obsahu vašich odběratelům.
Konverzace se zákazníky by měla být především příběhem. Zjišťujte, jaké e-maily měly největší ohlas a opakujte stejné typy. Nabízejte něco zdarma nebo se slevou. Postupujte pomalu, abyste odběratele nezahltili. Nabízejte výběr z několik nabídek. Své nabídky učiňte osobními. Vyvarujte se zasílání obsahu, který neodpovídá tomu, k čemu se příjemci přihlásili jako odběratelé.
-kk-