Založili jste si firemní profil na Facebooku a umožňujete svým zaměstnancům, aby šířili zprávy do světa prostřednictvím Twitteru – nebo o tom alespoň uvažujete. To je v dnešní době chvályhodné. Stáváte se součástí sociálně-mediální revoluce, což vám nabízí jedinečnou možnost spojit se s těmi, které chcete oslovit – současnými i budoucími zákazníky. I když však sociální média vypadají jednoduše, neopatrným přístupem můžete hodně pokazit. Článek upozorňuje na osm chyb, kterým byste se měli vyhnout.
- Nepředstírejte, že můžete být bez sociálních médií. Sociální média existují a jsou stále silnější. Bylo by hloupé ignorovat je.
- Nepodceňujte náklady. Účty na Twitteru, Facebooku či YouTube jsou zdarma, to však neznamená, že marketing jejich prostřednictvím je automaticky levný. Chcete-li je využívat maximálně efektivně, bude to vyžadovat čas, pozornost a dovednosti – nic z toho není zadarmo.
- Nechovejte se, jako byste vlastnili konverzaci. Sociální média jsou konverzací a konverzace – více než reklama – vyžaduje takt. Vše začíná pozorným nasloucháním.
- Nebojte se zplnomocnit své zaměstnance. Pokud máte strach umožnit zaměstnancům komunikovat s veřejností prostřednictvím sociálních médií, zvažte, zda jim důvěřujete v komunikaci po telefonu nebo tváří v tvář. Klíčem k úspěchu je brát sociální média spíše jako call centrum než jako tiskovou zprávu.
- Nemyslete si, že máte málo co se učit. Sociální média vám pomohou odhalit, kde a jak se můžete zlepšovat.
- Neberte si negativní zpětnou vazbu osobně. Uvědomte si, že na internetu vždy budete mít kritiky. Nenechte se tím znervóznět. Na druhou stranu však nepřehlížejte příležitosti k řešení skutečně důležitých věcí přímo.
- Netrapte se návratností investic. Návratnost investic do sociálních médií se velmi obtížně měří. Začněte jednoduše – u počtu fanoušků vašeho profilu nebo objemu návštěv vašeho blogu. Následovat může sledování počtu komentářů nebo přeposlání vašeho obsahu.
- Nepodceňujte sílu zdánlivě malého úsilí. Sociální média nejsou tak o dosahování specifických cílů jako o budování pevného vztahu se zákazníky.
-kk-