Server CMO.com každoročně připravuje přehled vhodnosti největších sociálních sítí z hlediska dílčích marketingových cílů: Komunikace se zákazníky, komunikace značky, zdroj pro návštěvu webové stránky (traffic source) a optimalizace pro vyhledávače. Přinášíme vám tedy shrnutí jejich výsledků z pohledu nejznámějších sociálních sítí využívaných v České republice.
Jedničkou v komunikace se zákazníky je Facebook následován Twitterem. Velmi vhodným nástrojem pro tento druh komunikace je také server YouTube. Obzvláště se osvědčil k vyřizování nebo vyvracení zákaznických stížností, tam dokáže v krátké době velké věci.
Co se týče komunikace značky, zde kromě výše uvedených přichází do hry i LinkedIn. Doporučuje se motivovat zaměstnance, aby aktualizovali své informace na LinkedIn. Vytváří se tak dojem profesionálnosti společnosti nebo značky.
Z hlediska optimalizace pro vyhledávače mají Facebook a Twitter významnou slabinu. Objevuje se na nich sice mnoho aktuálních informací, nicméně odkazy, které vyhledávače prezentují, se nedají prakticky využít (tzv. no-follow). Naopak vynikající je z tohoto pohledu YouTube, který může viditelnosti značky na vyhledávačích pomoci. Videa jsou oblíbeným a hojně využívaným zdrojem informací.
Konečně z pohledu získávání odkazů na firemní webové stránky si vedou Facebook, Twitter a YouTube podobně: Nejsou ideálním zdrojem, ale v poslední době jejich vliv roste a zaručují stálou míru návštěvnosti. Zejména Facebook pak vyniká v upozorňování na aktuální dění na webu. LinkedIn za nimi výrazně zaostává, nicméně jeho vývojáři pracují na nových možnostech odkazů a sdílení. Králem sociálních médií z pohledu získávání návštěvnosti je u nás méně známy server digg, kde uživatelé sdílí zajímavé informace a články.
-th-