Taktika úspěšného direct mailu

Ilustrační snímek

Pokud chcete oslovit zákazníky pomocí direct mailingu, je nejdůležitější zjistit, co funguje nejlépe právě pro vás a jak finance, které máte určené na tento typ marketingu, co nejefektivněji využít. Předtím než začnete, ujistěte se, že budete schopni měřit výsledky vašich snah. Musíte být schopni zjistit, na co vaši zákazníci reagují a jaký obsah vede k největším prodejům nebo alespoň registracím k zasílání dalších zpráv. Díky těmto informacím se budete moci zaměřit na věci, které fungují, a zamezit tak zbytečnému plýtvání penězi. Navíc si otestujete různé formy posílání zpráv najednou. Jak správě sledovat výsledky directmarketingových zpráv popsal server Targetmarketingmag.com.

Samostatné cílové stránky

Pro každou kampaň připravte samostatnou cílovou stránku, na kterou se zákazníci dostanou, když kliknou na vámi zaslané odkazy. Můžete pak snadno zjistit, kdo na stránky vstupuje a kam pokračuje. To samé platí pro offline kampaně, do kterých vložíte QR kódy - pro každou kampaň vytvořte originální cílovou stránku.

Odpovědi s kódy

Jestliže pracujete s kupóny a poukázkami, opatřete je jedinečnými kódy. Můžete pak sledovat, kdo je bude využívat a kdo ne. Pro každou kampaň mějte jiné telefonní číslo. Pokud to není možné, použijte telefonní číslo jako kód, který uvedete v nabídce a budete chtít slyšet od zákazníka během objednávky. Hodně lidí dává přednost SMS zprávám před telefonováním, stejnou taktiku tedy využijte i zde. Mějte jiné telefonní číslo pro každou SMS kampaň nebo využijte číslo jako kód, který zákazník musí zadat během objednávky. Nejsnazším způsobem, jak sledovat odpověď na přímé e-maily, je chtít po zákazníkovi, aby odpověděl rovněž e-mailem. Můžete mu za to nabídnout slevu nebo jinou speciální nabídku.

Efektivní zprávy přímého marketingu mohou fungovat jenom tehdy, pokud víte, co funguje pro vaší společnost. Cizí poznatky vám v tomto případě příliš nepomohu.

-ka-

Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Target Marketing Magazine