Z výsledků průzkumu, který si v prosinci 2021 nechal Reshoper vypracovat, vyplývá, že dvě třetiny e-shopařů vnímají posilující konkurenci na trhu, se kterou se denně potýkají. Pro třetinu dotazovaných je největším oříškem cenová válka, buď s velkými hráči, nebo s těmi drobnými s nižšími náklady.
Právě na téma konkurence se zaměří letošní veletrh Reshoper. Přes čtyři tisíce odborníků, provozovatelů e-shopů, ale také zájemců, kteří zatím podnikání v e-commerce jen zvažují, se sejde na veletrhu Reshoper, kde budou navzájem sdílet své zkušenosti z oboru. Díky letošnímu tématu, které je zaměřené na konkurenceschopnost, se zástupci firem podělí o rady, tipy a zkušenosti, které za dobu svého působení v e-commerce získali.
Zaměří se také na to, jak s e-shopem začít, jak zvýšit jeho zisky, vytvářet marketingové kampaně, zlepšit logistiku, ale také jak celkově nastavit efektivní procesy.
„S letošním ročníkem máme velké ambice, čemuž odpovídá i zvolené téma. Chceme vystavovatelům i návštěvníkům pomoci, aby nahlédli pod pokličku dalších firem a odnesli si řadu nových nápadů, které mohou využít i ve svém podnikání, říká Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet, která Reshoper od letošního roku organizuje a má s veletrhem nemalé ambice.
„Reshoper dlouho vnímáme jako nejlepší tuzemskou e-commerce akci a chtěli bychom z ní vybudovat největší středoevropskou e-commerce konferenci. K letošnímu ročníku proto přistupujeme se vší vážností,“ dodává Huba.
Komunikace v e-commerce se každoročně zvětšuje
Komunita e-shopařů se každoročně rozrůstá o tisíce členů. Zvláště předchozí roky vehnaly spoustu obchodníků do e-commerce, a proto je důležité vést debaty o budoucnosti a rozvoji tohoto oboru, které všechny navzájem budou posouvat dále.
„Lidé v e-commerce se zabývají podobnými problémy, chtějí se stále učit nové věci a dále rozvíjet své podnikání. A právě od toho tu je Reshoper, který jim nabídne maximální dávku inspirace a networkingu,“ říká marketingový ředitel Shoptetu Radek Hudák.
Na doprovodných konferencích Reshoperu se budou probírat aktuální výzkumy a data. V poradenské zóně bude možné debatovat o potřebách e-shopů. Součástí bude také partnerský program, mini přednášky a workshopy. Tento obsah bude založený na obsahovém streamu vystavovatelů o novinkách v oboru, případových studií, ale i o e-commerce produktech a službách.
„Návštěvníci se setkávají s vystavovateli, kteří pomáhají jejich e-shopům vyrůst, mohou si vyzkoušet jejich služby, získat slevy, ale i různé výhodné podmínky,” dodává Hudák.
Oznámeni jsou čtyři první řečníci
A na jaké přednášející se mohou návštěvníci řešit? Organizátoři odtajnili první čtveřici. O tématu Konkurence anebo jak z produktu udělat pecku na trhu se rozpovídá byznysový stratég Tomáš Török. O tom, kde je hranice mezi zdravou konkurencí a nezdravým parazitováním, se diváci dozví více od advokátky Petry Dolejšové.
Dalším řečníkem bude marketingový stratég Lukáš Pítra, který návštěvníkům poradí, jak shánět dobré marketéry nebo jak s nimi spolupracovat. Chybět nebude ani specialista na Facebook reklamu Jan Bartoš, který se při přednášce zaměří právě FB inzerci v tvrdém konkurenčním prostředí.