Některé firmy dělají tu chybu, že se snaží do svých e-mailových newsletterů dostat co nejvíce informací. Výsledkem jsou textem přecpané stránky a design, který je pro čtenáře nepříjemný. Každý newsletter by proto měl mít jen jeden hlavní bod na každé stránce. Bílého místa se nebojte, protože usnadňuje čtení.
Jestliže potřebujete pro design své newsletteru inspiraci, stačí se podívat do vlastní e-mailové schránky. Sledujte také webové stránky a časopisy, v nichž se můžete inspirovat vhodným typem písma, délkou odstavců apod. Existuje i software, který vám může usnadnit práci.
Pak přichází na řadu správný výběr obsahu. Abyste mohli vybrat správně, musíte znát své publikum. Vycházejte z jeho potřeb a zájmů. Pokud nebudete psát pro úzce specializované publikum, držte se obecnějšího obsahu. Samozřejmostí je i pravopisná a gramatická správnost.
Nejste-li dobrými autory, zvažte najmutí odborníka. Pamatujte si, že vaším cílem je udržovat zájem publika. Znamená to, že obsah musí být dobře napsaný.
-kk-