Tři možnosti, jak zapojit digitál do marketingu firmy

Illustration

Znáte marketingové termíny: remarketing, RTB, atribuce, STDC framework, post view konverze, trigger e-maily anebo responsivní design? Zná je každý marketingový ředitel a staví na nich marketingové strategie svých firem. Tedy měl by to dělat. Digitální marketing je dnes pro většinu firem nutností, ale je obtížné v dramaticky se rozvíjejícím oboru sledovat všechny novinky. Nabízíme tři možnosti, jak se online naučit.  

Marketér potřebuje znát všechny online marketingové kanály, aby je mohl správně plánovat a řídit

Je samozřejmostí, že člověk zodpovědný za marketing zná svou firmu, zákazníky, produkt a konkurenci. A také se orientuje v jednotlivých nástrojích offline a online marketingu. Tedy měl by se orientovat. Jednotlivec ale nikdy nebude expertem na každý z marketingových kanálů, a tak si najímá specialisty. Vybírá si agentury a freelancery, zadává jim práci a hlavně je kontroluje. To ale často bývá kámen úrazu. Protože pokud marketér nemá pokročilejší znalost daného kanálu, pak oproti specialistům tahá za kratší konec lana, neuřídí je a už vůbec je nemůže kontrolovat.

Marketingoví odborníci, kteří vystudovali marketing na vysoké škole či absolvovali CIMU – nejrozšířenější marketingové vzdělávání v ČR, mají často hodně zkušeností s offline marketingem, ale handicap v onlinu, který je stále komplexnější a komplikovanější. A protože ho neznají, tak ho ani nepoužívají a zaostávají.

Jak jste na tom vy se znalostmi online (digitálního, internetového) marketingu? Vyzkoušejte si test znalostí digitálního marketingu. Myslíte, že uspějete alespoň na 60 % v každé z testovaných oblastí?

Certifikovaný kurz Digitálního marketingu

Pokud jste jedním z těch, kdo online marketing zatím příliš neřešili, je těžké se v této problematice rychle zorientovat a vše potřebné se doučit. Na trhu je samozřejmě řada krátkých kurzů, které se specializují na PPC, SEO nebo třeba analytiku. Ale tyto kurzy obvykle nenabízí komplexní přehled v online marketingu. Nezabývají se efektivním propojením jednotlivých kanálů, ale naopak jdou do velkých technických detailů, které jsou pro marketéra zbytečně složité a k řízení a kontrole je vlastně nepotřebuje.

Tento problém marketérům řeší nově otevřený kurz Digitální marketing. Jde o ucelený a v praxi prověřený program, který se školí již ve 40 zemích světa. V Česku a na Slovensku ho najdete v nabídce vzdělávací společnosti ICV specializující se na marketingové vzdělávání.

Lektory tohoto programu jsou čeští odborníci na online marketing. Obsahem pěti intenzivních vyučovacích dnů jsou všechna důležitá témata jako PCC, SEO, Social, Display, E-mailing, Mobil, Analytika a Strategie. Kurz je zakončen 3hodinovou mezinárodní, certifikovanou zkouškou.

Absolvováním tohoto kurzu získáte nejen, potřebný přehled o nejvyužívanějších kanálech online marketingu, o možnostech jejich vzájemného propojení a možných přínosech pro vaši marketingovou strategii. Ale především budete schopni řídit a kontrolovat práci najatých agentur a specialistů.

Buďte v obraze s aktuálními články o internetovém marketingu

Vzdělávací společnost ICV se specializuje na marketingové vzdělávací kurzy. A pro své absolventy, ale i pro kohokoliv dalšího, sleduje nejzajímavější články na českém internetu a jednou měsíčně na ně odkazuje v newsletteru, věnovaném online marketingu. Chcete-li být v obraze, přihlaste se k jeho odběru.

Rozvoj online neboli chcete-li digitálního či internetového marketingu je velmi rychlý. Stejně rychle se zvyšují i sumy, které zákazníci na internetu utrácí. Není snadné držet krok s vývojem tohoto oboru, pokud se v něm marketér neorientuje a aktivně ho nevyužívá. Každý měsíc se ukazují nové možnosti, jak ještě cíleněji oslovit potenciální zákazníky. Je třeba tento trend zachytit a naučit se ho využívat.

Začněte hned. Otestujte své znalosti online marketingu, přihlaste se k odběru newsletteru, či absolvujte jedinečný kurz Digitální marketing od ICV.