Stále hledáme informace o sociálních sítích od různých expertů. Přitom základní fakta o tom, jak fungují a jak se tam máme chovat, jsme se naučili už od své matky. Copak už si nevzpomínáte?
- Pozor na samochválu. Nikdo nemá rád lidi, kteří mluví pořád jen o sobě a o tom, jací jsou skvělí. Platí to online i offline.
- Když o lidech nemůžete říci něco hezkého, tak raději mlčte. Každý má přece právo s vámi nesouhlasit, ale neměli by se kvůli tomu obávat osobního útoku. Pokud se něco nelíbí vám, napadněte názor, ne člověka.
- Když něco neuděláte hned, tak kdy to tedy chcete udělat? Jestli chcete být na sociálních sítích, pak se do toho pusťte. Vyberte si cílovou skupiny, určete si, čeho chcete dosáhnout a jak lidi zapojit, a nakonec si sežeňte technologii, která vám umožní strategii implementovat.
- Nezáleží mí, co dělají ostatní. Mně zajímá, co děláš ty! To jste určitě slyšeli mnohokrát. Platí to i v marketingu. Určitě je vhodné pozorovat, co dělají ostatní. Ale vy si sami volte svoji cestu na základě svých potřeb, schopností a talentu. Zapojení na sociálních sítích musí být udržitelné, jinak nebude fungovat. To znamená, že musí stavět na vašich dovednostech a ne na jednom cizím nápadu.
- Naučte se říkat „promiň“ a myslete to vážně! Pokud uděláte chybu, neskrývejte to. Přiznejte se k chybě, v čem spočívala, jak k ní došlo a jak jí chcete napravit. Budete-li v rámci své komunity jednat na rovinu, znovu získáte jejich důvěru.
-th-