Společnosti provozující internetové vyhledávače soupeří v zavedení sofistikovaných nástrojů pro behaviorální cílení, které by více zosobnily vyhledávání. Očekává se, že budou mít celou řadu výhod i pro inzerenty. Google například v tichosti testuje nástroj, který zobrazí reklamu uživatelům nejen podle slov, která vyhledávají, ale i na základě jejich minulých vyhledávání.
Podle odborníků není tento krok nijak překvapující, naopak pochopitelný. Uživatelům i celému odvětví by měl přinést užitek. Behaviorální cílení pomůže vyhledávačům lépe pochopit záměry uživatelů a marketérům vymanit se z pasti klíčových slov, která mohou být nejednoznačná.
Vyhledávač Yahoo nezůstává pozadu a oznámil spuštění nové reklamní platformy SmartAds, která by měla umožnit zacílenou distribuci internetové reklamy. Zatím postupuje pomalu a specializuje se na oblast cestovního ruchu. Platforma využívá rich media spolu s novou technologií, která automaticky konvertuje kreativní prvky kampaní inzerentů a zacílené nabídky do podoby reklam upravených podle přání zákazníka.
Zapojit se chystá i společnost AOL, která má před sebou převzetí behaviorální sítě Tacoda.
-kk-