Znovuobjevení e-komerce

Tradiční kamenné obchody mají v některých ohledech lehčí situaci než ty internetové – mohou se poučit z úspěchů i pádů firem, které jdou před nimi. Když pak přemýšlejí o nových aktivitách, mohou při hledání strategie snadno využit postupů mamutích společností. E-komerce v minulosti takové možnosti neměla. Avšak s tím, jak začínají vcházet ve známost klady a zápory tohoto odvětví, mnoho firem začalo přehodnocovat a měnit svůj přístup. Začínají se však orientovat směrem na odlišnost od konkurence a snaží se získat zákazníky chytřejšími způsoby. V celé oblasti elektronického obchodování lze sledovat příklon k ekonomicky trvalejšímu modelu – firmy se snaží nabídnout více, než zákazník potřebuje, a neuplatňují tolik křiklavou reklamu.

E-komerce má před sebou zřejmě ještě dlouhou cestu, než bude zákazníkům skutečně plně užitečná. Design webu je pro některé společnosti stále ještě kamenem úrazu – lze říci, že v průměru se příliš nezlepšuje. Ty podniky, které v tomto sektoru určují krok, však již začaly přepracovávat kód svých stránek a začínají tak vytvářet mezeru mezi sebou a konkurencí. Problém většinou nespočívá v neznalosti toho, jak má vypadat použitelný a zákaznicky kvalitní web, ale spíš v nedostatku vnitřní spolupráce a koordinace. Úspěšné firmy mívají ve vedení někoho, kdo je ochoten bojovat za stále vylepšování návrhu stránek.

**IX/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily