Je dobré si uvědomit, že vaše nabídka není pro každého. A je to tak v pořádku. Nejlepší marketing je tedy ten, který je cílený. Musíte vědět, kdo je váš zákazník. Nebudete tak zbytečně ztrácet čas.
1) Poznejte své zákazníky
Abyste mohli zákazníkům efektivně pomáhat, musíte je detailně znát. Věnujte pozornost hlavní cílové skupině i té okrajové. Zjistěte věk, lokaci, socio-ekonomický status a ostatní demografická specifika. Dále návyky při prohlížení webových stránek, předchozí a současné nákupní zvyky, preference sociálních médií a nejčastěji používaná zařízení, jako jsou počítače nebo tablety.
2) Vytvořte cílenou reklamu
Analyzujte hlavní cílovou skupinu i tu vedlejší a vytvořte reklamu pro každou skupinu zvlášť. Například prodáváte kosmetické produkty a chcete zaujmout bohatší ženy okolo padesátky, které často nakupují on-line a ženy pod třicet let ze střední třídy, které tak často online nenakupují, ale jsou aktivní na sociálních médiích. Vytvořte reklamu pro každou skupinu zvlášť, nesnažte se vytvořit reklamu, které se bude líbit všem. Pro starší ženy dejte reklamu na internetové obchody, které navštěvují. Pro ty mladší na sociální sítě.
3) Neustále získávejte informace
Nepřestávejte se učit poté, co uděláte úvodní výzkum ohledně svých zákazníků. Dál sbírejte data a zjišťujte, co funguje a co ne. Zkoumejte statistiky a zjišťujte, co preferují nejrůznější skupiny a kde se nacházejí vaši zákazníci. Sociální sítě vám mohou rovněž snadno a zdarma pomoci.
4) Vytvořte nejlepší způsob, jak oslovit zákazníky
Nepoužívejte nástroje a místa, kam váš zákazník nezavítá. „Přijďte“ za zákazníkem sami, ať vás nemusí hledat. Tato místa mohou být noviny, časopisy, blogy nebo Facebook.
-ka-