Chcete-li mít opravdu dobré SEO, bezpochyby vám pomůže kvalitní PR strategie: Nejenže díky ní budete vidět, získáte také celou řadu zpětných odkazů, které podpoří umístění webu na předních příčkách vyhledavačů.
Při přípravě PR strategie berte v úvahu 6 věcí, které mají na SEO největší vliv:
- Zpětné odkazy na webovou stránku. Pokud vedou z kvalitních zdrojů, Google je stále cení vysoko. Důležité je, aby odkaz vedl ze stránky, která se i sama dobře umisťuje a ideálně se týká stejného oboru podnikání.
- Strategie oslovování. Pokud oslovíte denně 10 webů, kde by se váš obsah mohl dobře uplatnit, zcela jistě někde uspějete. Je to prostá matematika.
- Průzkum. Pokud chcete oslovit kvalitní stránky, zaměřte se na stejná klíčová slova (tj. ze stejného oboru). Můžete se také podívat, jak si web stojí na vyhledavači. Podle toho zvážíte, zda stojí za to jej oslovit.
- Kvalitní obsah. Z výše uvedených bodů vyplývá, že musíte nabídnout skutečně kvalitní a dobře napsaný obsah. Měl by být unikátní z hlediska Googlu. Vždy se zaměřte na otázku, zda lidé budou mít zájem text sdílet na sociálních sítích. Pokud ne, ani se do psaní nepouštějte.
- Kontakty. Máte-li kontakty v oboru, využijte je i na PR. Požádejte je, zda můžete na jejich stránku publikovat článek. Obvykle takovou nabídku přivítají.
- Sledování (tracking). V Excelovém dokumentu sledujte své úsilí: Pište si, koho jste oslovili a jak jste dopadli. Sledujte, které nabídky obsahu nejčastěji uspěly a u kterých médií. Přitom monitorujte svou pozici na vyhledavačích a Google Analytics, abyste se ujistili, že vaše práce přináší kýžené výsledky.
-th-