Chybí vize, zodpovědnost a především návratnost výdajů

Portál ClickZ upozornil na globální studii IBM, podle níž 56 % šéfů marketingu odmítá zodpovědnost za ROI, a to včetně webového ROI. Zpráva jasně poukazuje na fakt, že tito lidé si neosvojili nástroje digitálního marketingu určené k měření výsledků marketingových aktivit na internetu. Většina šéfů marketingu stále nepoužívá internet jako zdroj informací o trhu a veškerou činnost plánuje na základě informací získaných z tradičních zdrojů.

Autor článku se zamýšlí nad důvody tohoto iracionálního chování. Jednou z možností je, že šéfové nechtějí být odpovědní za návratnost investic do marketingu, protože se obávají, že není dostatečná. Daleko pravděpodobnější ale je, že tito lidé si prostě neosvojili schopnosti využívat analytické nástroje digitálního marketingu, které se neustále a velmi rychle vyvíjejí. Stačí ale zamyslet se třeba nad optimalizací webových stránek. Pokud se obsah nepřizpůsobí, bylo by nutné dát na web úplně všechny informace, kterými společnost disponuje. Docházelo by (a často dochází) k velkým ztrátám.

 

Dalším možným důvodem výsledku může být fakt, že šéfové marketingu si uvědomují, kolik peněz na webu utratili neefektivním způsobem. Možná nevěděli, jak správně použít analytické nástroje k měření výsledků a dosažení ROI, ať už se investice týkala webu nebo například sociálních sítí.

Přístup „nechci/nemohu své výsledky měřit“ však není dlouhodobě udržitelný. Jako důvod investice do budoucna nestačí, že konkurence daný nástroj taktéž využívá. Marketéři mají v současné době díky velkému množství analytických nástrojů vlastně šanci, aby ostatním ukázali: „Výsledky naší práce lze změřit. A o to větší má teď hodnotu.“

-th-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ