Co říkají zákazníci na evropské banky?

Pouze 27 procent západoevropanů si myslí, že banka, jejíchž služeb využívají, jedná v jejich nejlepším zájmu. Ukázal to výzkum zákaznických názorů na maloobchodní banky, který provedla společnost Forrester Research. Výzkumu se zúčastnilo 10 300 zákazníků 37 předních bank. Nejlépe se umístily německé a holandské banky, nejhůře naopak italské.

70 procent zákazníků, kteří si myslí, že banka stojí za jejich zájmy, zvažuje využití jejích služeb při dalším obchodu. U těch, kteří tomu nevěří, je to jen 50 procent. Ve výzkumu se v tomto směru dočkala uznání nadpoloviční většiny zákazníků jen jediná banka, britská Nationwide Building Society. Na dalších místech se umístily banky Sparda-Banken (Německo), Rabobank (Nizozemí), Volksbanken Raiffeisenbanken (Německo) a Société Générale (Francie).

Nejlépe hodnocené banky mají čtyři společné vlastnosti – umožňují zákazníkům, aby s nimi mohli jednat jednoduše, neskrývají své sazby a poplatky, zajímají se o pohled zákazníka v případě problémů a budují důvěru otevřenou a upřímnou komunikací.

-kk-
Article source CRM Today - Customer Relationship Management (CRM) news
Read more articles from CRM Today