Mnoho značek již neuromarketing vyzkoušelo, ale zpravidla se tím moc nechlubí. Společnost Coca Cola oznámila, že ho bude využívat ve všech reklamních projektech v následujícím roce. K mapování spotřebitelských emocí bude využívat kódování obličeje od firmy Affectiva a Link copy-testing agentury Millward Brown.
Kódování obličeje se provádělo už dávno pomocí zpomalených videozáznamů obličejů. To však bylo velmi nákladné. Společnost Affectiva vytvořila systém kódování obličeje, který pracuje pomocí webových kamer a automaticky získané informace zanalyzuje.
Link copy testing využívá sledování očí a dalších ukazatelů k hodnocení různých scénářů. Millward Brown tvrdí, že umí změřit zaujetí, asociaci značky, motivaci a i některé další parametry.
Metodu agentury Milllward-Brown využívá také společnost Unilever.
Publikace rozhodnutí firmy Coca Cola ilustruje, že důležité značky skutečně přikládají význam měření podvědomých preferencí a neuromarketing. Ne vždy je však na to třeba přímo měření mozkové aktivity.
-th-