Nejprve je třeba si ujasnit, že pohledem zákazníka rozumíme čerstvé a ještě ne zcela zřejmé chápání zákazníků, které se může stát konkurenční výhodou. Vždy se jedná o objevení nějaké skryté skutečnosti. Poskytuje unikátní a novou perspektivu. Často vychází z odchylek odhaleným při přímém pozorování.
Obrazně řečeno je skutečný pohled zákazníka jako blesk – oslňující, ale vzácný. I když nemůžeme blesky ovládat, můžeme alespoň zvyšovat šanci, že se budeme nacházet v oblasti, kam nakonec uhodí. Pro zvýšení pravděpodobnosti získání zákaznického pohledu je třeba mluvit se správnými lidmi a na správných místech.
- Zvažte úkol průzkumu trhu. - Rozšiřte repertoár používaných nástrojů. - Usilujte o pochopení lidí, kteří nejsou vašimi zákazníky. - Vstupte do zákaznické konverzace například na internetu.