Fotografie představují médium s největším virálním potenciálem a Facebook je toho nejlepším důkazem: Denně je zde nahráno 350 milionů fotek. I proto firmy rády využívají fotosoutěže, které jsou u spotřebitelů velmi populární. Pod vidinou výher poskytnou své oblíbené fotografie a značkám se zvýší povědomí i angažovanost publika.
Jak tedy udělat fotosoutěž co nejlépe?
- Stanovte si cíle. Co bude měřítkem úspěchu akce? Nestačí jen zvýšení počtu fanoušků či „vytvoření“ angažovanosti. Zkuste být konkrétní a položit si otázky: Co (jaký produkt, značku, novinku) chcete podpořit? Jaké informace potřebujete od fanoušků získat? Jak je motivujete k účasti? Jak dlouho má soutěž trvat? Jak zapojit fanoušky po jejím ukončení? Ihned po skončení připravte plán, jako nové lidi oslovit a přeměnit je na zákazníky.
- Zjednodušte účast. Pokud jsou pravidla vstupu složitá, účastníky snadno odradíte. Proto si jasně řekněte, jak má vypadat jednoduchý vstupní formulář, a které informace jsou pro vás opravdu nezbytné. Rovnou také účastníky ve stručnosti informujte, co je čeká po registraci. Samozřejmostí jsou pobídky jako slevové kupony, které zároveň rychle umožní zvýšit tržby.
- Soutěž dobře propagujte. Využijte všechny platformy, které využíváte. Můžete zavést speciální soutěžní hashtag, který nasdílíte napříč sociálními médii, e-mailem i jakýmkoliv dalším inzertním způsobem.
- Respektujte pravidla. Prostudujte si soutěžní pravidla Facebooku a řiďte se jimi. V opačném případě může Facebook soutěž zablokovat.
-th-