Zdroj: ZenithOptimedia
Růst výdajů na reklamu zpomaluje ve třech ze čtyř trhů BRIC, kde se odehrávala většina rozmachu reklamního trhu v posledním desetiletí. V Brazílii mezi lety 2005 a 2010 rostly výdaje na reklamu průměrným tempem 10,7 % ročně, v Rusku 10,3 % a v Číně 16,9 %. Brazílie a Rusko jsou však nyní v recesi a Čína zpomaluje. Očekáváme, že mezi lety 2015 a 2018 se roční nárůst zpomalí na 3,5 % v Brazílii, 5,3 % v Rusku a 7,5 % v Číně. Rusko i Čína však budou i nadále vítězit nad celosvětovým tempem růstu výdajů na reklamu.
Indie, čtvrtý trh patřící mezi země BRIC, i nadále kombinuje rychlý růst a velký rozsah, díky čemuž představuje společně s Indonésií a Filipínami jasné centrum růstu výdajů na reklamu. Tyto trhy těží z nepřetržitého zdravého hospodářského růstu a sílící osobní spotřeby. Jsou to jediné trhy, kde výdaje na reklamu rostou dvouciferným ročním tempem a mezi lety 2015 a 2018 zde vzrostou nejméně o 1 miliardu dolarů. Filipíny v tomto období vzrostou o 1,2 miliardy USD (o 13 % ročně), Indie o 3,0 miliardy USD (také o 13 % ročně) a Indonésie o 4,1 miliardy USD (17 %).
„Růst globálního reklamního trhu je poháněný pokrokem v technologii, zejména pokud jde o mobilní a programatické technologie,“ uvedl Steve King, generální ředitel společnosti ZenithOptimedia. „Ale televize je i nadále nejdůležitějším kanálem komunikace značek a on-line video, její digitální odnož, zvyšuje podíl audiovizuální reklamy na globální display reklamě.“
Zpráva ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých médií pro 80 zemí. Je vydávána nepřetržitě od roku 1987 a využívají ji agentury, majitelé médií, banky, analytici, konzultanti, akademičtí pracovníci a vlády po celém světě.
Zdroj: Zenith - globální mediální agentura zaměřená na návratnost investic