Jak na tiskovou zprávu v roce 2014? Vytvořte infografiku

Ilustrační snímek

Zaujmout tiskovou zprávou je stále těžší. Šance se zvyšují, použijete-li multimediální pomocníky. Obrázky či odkaz na video mohou zcela změnit dojem a výrazně zvýší čtenost. Nejnovějším trendem v této oblasti jsou však infografiky: Vizuální schémata, která kombinují text s grafikou za účelem sdělení informací.

Lidé jsou vizuálně zaměření a na obrázky reagují. Konec konců – všichni jsme jako děti nejprve vnímali příběhy z obrázků, teprve později jsme se naučili číst. Infografiky jsou detailnější než fotky a fungují mnohem rychleji než videa, přestože obojí působí na vizuální smysly.

Infografika jde rovnou k věci a umí zjednodušit komplexní informace. Velmi rychle zaujme. I tady ale platí, že musí být obsah pro čtenáře zajímavý, nejde jen o grafický dojem. Cílem by mělo být vyvolat zájem o podrobnosti.

Kdy použít infografiku?

Grafické ztvárnění informací je možné v mnoha případech, v některých je ale obzvlášť efektivní. Zkuste se tedy zamyslet nad možností tiskové zprávy ve formě infografiky zejména v případech, kdy chcete informovat o:

  • Výsledcích průzkumu, které by v textové formě mohly být nepřehledné;
  • statistických údajích (samotná čísla působí monotónně);
  • srovnávacích studiích;
  • pokud chcete sdělit informace lidem hovořícím různými jazyky;
  • pokud chcete sdělit informace, které bez grafiky budou nudné.

Chcete-li vidět, jak vypadají povedené tiskové zprávy ve formě infografiky, klikněte na zdroj článku.

Znáte nějaké infografiky, které vás skutečně oslovili? Pošlete nám do komentářů odkaz!

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily