Zaujmout tiskovou zprávou je stále těžší. Šance se zvyšují, použijete-li multimediální pomocníky. Obrázky či odkaz na video mohou zcela změnit dojem a výrazně zvýší čtenost. Nejnovějším trendem v této oblasti jsou však infografiky: Vizuální schémata, která kombinují text s grafikou za účelem sdělení informací.
Lidé jsou vizuálně zaměření a na obrázky reagují. Konec konců – všichni jsme jako děti nejprve vnímali příběhy z obrázků, teprve později jsme se naučili číst. Infografiky jsou detailnější než fotky a fungují mnohem rychleji než videa, přestože obojí působí na vizuální smysly.
Infografika jde rovnou k věci a umí zjednodušit komplexní informace. Velmi rychle zaujme. I tady ale platí, že musí být obsah pro čtenáře zajímavý, nejde jen o grafický dojem. Cílem by mělo být vyvolat zájem o podrobnosti.
Kdy použít infografiku?
Grafické ztvárnění informací je možné v mnoha případech, v některých je ale obzvlášť efektivní. Zkuste se tedy zamyslet nad možností tiskové zprávy ve formě infografiky zejména v případech, kdy chcete informovat o:
- Výsledcích průzkumu, které by v textové formě mohly být nepřehledné;
- statistických údajích (samotná čísla působí monotónně);
- srovnávacích studiích;
- pokud chcete sdělit informace lidem hovořícím různými jazyky;
- pokud chcete sdělit informace, které bez grafiky budou nudné.
Chcete-li vidět, jak vypadají povedené tiskové zprávy ve formě infografiky, klikněte na zdroj článku.
Znáte nějaké infografiky, které vás skutečně oslovili? Pošlete nám do komentářů odkaz!
-th-