Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Platí to i na sociálních sítích? Pokud máme zákazníky na internetu efektivně oslovit, je dobré rozumět jejich chování. A jak ukázala studie FinancesOnline.com, právě pohlaví cílové skupiny významně ovlivňuje reakce na sociálních sítích. V jednom se však muži i ženy absolutně shodují: Užívají si reklamu na sociálních sítích, pokud je zábavná, nebo je její součástí doporučení celebrity.
Podívejme se na zajímavé závěry z infografiky FinancesOnline.com:
- Muži raději využívají sociální média pro obchod nebo pro seznámení, zatímco ženy zde udržují dlouhodobé vztahy, sdílejí informace a baví se.
- Muži preferují rychlý přístup k informacím a speciálním nabídkám, zatímco ženy raději značku nejdříve lépe poznají.
- 71 % žen sleduje stránku v očekávání nabídek. U mužů je to jen 18 %.
- Muži spíše než ženy využívají QR kódy či skenují akční kupony.
- Ženy častěji ignorují reklamy na sociálních sítích a totéž platí i pro mobilní reklamu.
- Muži preferují reklamy s motivem sportu, akce, sexuálních témat, zatímco ženy reagují dobře na sentimentální témata, děti, zvířata a rodinu. Obě pohlaví baví zábavné reklamy a doporučení celebrit.
- V mobilních technologiích preferují muži video, zprávy a GPS. Ženy i zde sdílejí informace, hrají hry a fotí.
Potvrzuje tato studie vaše zkušenosti s chováním fanoušků na sociálních sítích?
-th-